Tapcon

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Tapconは小型で消費電力の少ない触覚呈示手法を用いたゲームコントローラです。本研究では視覚よりも触覚の方が人間の大脳に送られる情報量が多いことに着目し、触覚呈示を利用して臨場感を向上させたオリジナルのゲームを開発しました。センサとアクチュエータ双方の性質があるモータフェーダを用いることで従来の触覚呈示手法よりも重量を軽くし、消費電力を比較的抑えることができました。また、このコントローラを用いて「弓矢を実際に引いて撃つ触覚を呈示するシューティングゲーム」と「掘っている地面の硬さによって振動の強弱が変わるアクションゲーム」の2種類を遊べます。

Tapcon is an energy-efficient game controller which utilizes tactile presentation techniques. By using this tactile presentation, we developed original games with improved realism. By using a motor fader with sensors and actuators, we were able to produce a light-weight controller with reduced power consumption. Additionally, we created two games where this controller can be used: a digging action game, where the intensity of vibration changes depending on the hardness of the ground; and a bow and arrow shooting game, which presents a tactile experience of actually pulling the bow and arrow.


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